Harmadik bejegyzés: Battlefield 1942

2014.04.11 19:20

Hallottál már a drávai tegzesről? Nem? A Battlefield sorozatról viszont már biztosan. Most a sikerszéria első részéről fogok írni, amely megalapozta a többi BF-et is. Szóval az alapötlet cseppet sem változott.  Igazán nagy változásokat csak esztétikai szempontból vehetünk észre, ott viszont a különbség az első és az utolsó rész között óriási. A Battlefield 4 a grafikai elitbe tartozik minden szempontból. A nagytestvér mellett elavultnak tűnik a nyitórész, pedig egyáltalán nem az. Hát akkor nézzünk a kezdeteket, adatokat, stb. Tudjátok...

A borító

Az előzmények és a fejlesztés

A fejlesztéshez egy 1999-ben megjelent, Codename Eagle című a Refraction Games által elkészített, hasonló koncepciójú játék adta az ötletet, azonban azt a szoftvert nem mondhatjuk túlságosan sikeresnek. A Codename Eagle megelőzte korát, akkoriban nem volt divat I. Világháborús játékokkal játszani és nem is volt szerfelett népszerűsítve. Nagy az esély rá, hogy Te sem hallottál róla. A Refraction ezt követően egy kis idő elteltével beleolvadt a Digital Illusions-be. Vitt magával sok tehetséges programozót, további munkaerőket és egy remek ötletet. Felmerült, hogy készíthetnének egy játékot, melyben a játékosok egymás ellen vívhatnák meg a második Világháború izgalmas ütközeteit. Természetesen mindezt virtuálisan. A skicc elkészítése után következett a legfontosabb rész, a fejlesztés. Miután forradalmi ötletről beszélünk, egy ambiciózus, feltörekvő és szorgalmas kiadóra volt szükség, aki a marketingre sem sajnálja a pénzt. Ugye ebből következik, hogy a cégnek magabiztos anyagi háttérrel kellett rendelkeznie. Milyen szerencse, hogy az EA épp be akart törni az online shooterek piacára...

A biznisz megköttetett és a fejlesztés elkezdődött. Méghozzá nagyon gyorsan. A munkaterv vezetője (Niklas Persson) azt állította, hogy a grafikus motor - amin csak finomításokat kellett végrehajtani - nagy problémákat állított a fejlesztőcsapat elé, ugyanis a játéknak terjedelmes pályákat kell lekezelnie és az FPS szám sem volt elhanyagolható. Akkori számítógépeket rendesen megterhelte a Battlefield, hiszen volt, hogy akár 64 fő is összemérte erejét (ma már lehetőség van 120 emberes összecsapásokra is). Később egy picit "könnyedebb" lett a játék, de még mindig nagy volt a gépigénye.

Pillanatkép

A folyóiratok bizalmatlanul fogadták azt a kijelentés, hogy a singleplayer csak gyakorlásra elég, ugyanis addig nem volt ilyen. De kit érdekel, ha a játékmenet bármilyen játékost kielégít? A kolosszális méretű pályák, és a számtalan jármű mindenkit megfogott. Érdekes, hogy akkor újdonságnak számított a kasztokra bontott harc. Ez ma már elég alap egy FPS-ben, nem?

A játék végül 2002-ben, szeptemberben került a boltok polcaira. A játékot sok kiegészítő követte, ezek közül egy sem lett igazán sikeres, erre jó példa a BF: Vietnam, ami minden tekintetben egy nagy pofáraesés. Viszont a közvetlen utód, a Battlefield 2 szintén óriási sikernek örvendhet. E két játék diadala abban keresendő, hogy az akkoriban más játékokban megtalálható, unalmas, molyrágta multiba valami újat vitt a széria. Ez a közönségnek nagyon tetszett, így természetesen a siker sem maradt el, amint azt már leírtam.

2012-ben az EA a játék 10. évfordulója alkalmából ingyenessé tette azt az Originen, így biztosítva az 1942 játékospopulációját.

Ellenfele nem igen van a piacon, egy kivételével: A CoD széria ért csak a BF nyomába, de azért nem teljes sikerrel.

Akkor egy kis összefoglaló:

Kasztok: Scout, Assault, Medic, Anti-tank, Engineer (Angolul, mert azt szeretem. Ez egy olyan buktapoén. Egy szilvás)

Csapatok: Axis: Németország, Japán

                Allies: USA, Egyesült Királyság, Szovjet Unió

 

Pro és kontra táblázat nem lesz, mert negatívumból nem készültem fel, a nagy gépigény ma pedig már nem aktuális. Tehát ennyi lett volna a kissé hosszúra sikeredett Battlefield 1942 kritika, játsszátok, töltsétek, jó szórakozást kíván a Jeux szerkesztőcsapata!

 

Üdv,

MEX

 

Vissza

Elérhetőség

| © 2014 | Jeux | Semmilyen jog fenntartva |

Készíts ingyenes honlapotWebnode